Tuesday, November 8, 2011

R & R = Result & Raya !

4.11.2011 keluar result . broadband aku pulak dah kena block masa tu so terpaksa suh someone check result dulu tuk aku . perghhhh ! takut woo . aku siap cakap kat die mcm ney .

aku : weyh , kau tolong cek result aku jap . beruk aku lupa na bayar .

die : oke jap . aku cek nanti . skang komputer orang len pakai .

aku : okeoke . kau cek tapi aku na jawapan oke atau tak oke je . tamau jawapan len .

dalam 20 minit jugak lah . sempat lah aku mandi . tengok tengok die dah bagi msg . cuak gila na buka msg !

die : Tahniah Anis ! semua lulus .

 ==" bukan aku suh cakap oke ke tak oke je ke tadi ? tapi tapelah . lega wehh semua lulus . then aku pon tiba tiba ada rasa ingin tahu yang terlalu tinggi then aq reply msg die .

aku : result aku oke ke ? akaun aku cmne ? 

die : akaun kau B+ . kau dapat 3A 5B . 

first time aku ta nampak huruf C dalam result aku . rasa ingin tahu melonjak lonjak sampai aku ta tahan dah ney .

aku : pointer aku oke ke ?

die : oke ! 3.44 .

grrrr ! terus aq berasa sangat frust ! lagi sikit nak deanlist . bukan rezeki aku lagi agaknya . tapelah . aku usaha lagi untuk sem 4 . ALHAMDULILLAH , syukur kepada Allah aku lulus semua subjek . aku cakap aku dapat pointer tu kat mak ayah aq . mak cakap sayang je sikit lagi na deanlist . ayah just tanya satu je soalan . na tawu apa ?

Ayah : Bahasa Inggeris ang dapat apa ? (BEL311 la maksudnya tu)
Aku     : dapat B+ je ayah .
Ayah : awat teruk sangat ? awat ta dapat A .
Aku : (aku garu kepala jap) carrymarks dapat sikit je ayah . oke la tu B+ .
Ayah : ayah aku terus jalan buat tataw masuk bilik . 

aku dok risau akaun n geo . ayah aku risau english aku pulak . apa apa je lah ayah oi . akak dah buat yang terbaik .


6.11.2011 Hari Raya AidilAdha 

aku bangun lambat ! sebab aku berjaga tengok cite korea sampai pagi sambil chat chat kat FB . ayah aku balik daripada sembelih lembu semua terus je die cakap ayah na semua orang dah siap lagi setengah jam ! aku ta mandi lagi kot . baju raya puasa haritu aku ta iron lagi . mampuss ! aku mandi dulu r then buka almari mak aku . capai baju mak aku je lah . inilah untungnya baju satu saiz ngn mak  . aku ta sempat na tangkap gambar pon . tade mood ! tapi raya kali ney besh sebab rasa family aku dah lengkap . paksu dah kahwin . rumah tok rasa ceria je . pakngah n makngah pon ada . sembang sembang . makanan sedap ! ada rendang kerang feveret aku lagi . tade dah istilah diet haritu . HAHA i just enjoy my raya with ones who love me so much , my FAMILY :)



Alhamdulillah untuk semua rezeki dan kebahagiaan yang Allah bagi . lebih baik aku hargai orang orang yang sayang aku dan sentiasa ambil berat . seperti biasa kalau balik rumah tok , sedara kan tanya bila na balik ipoh . bila habis study . study oke tak . nampak tak ? dorang sangat amik berat kan ? aku lah yang ta larat na jawab . sayang dorang berjuta juta manggis ! hikhik bubbye angels ^^

1 comment:

akhmal ariff kepal said...

tahniah lah. sikit lagi tu na jd dean list. :) btw CONGRATULATIONS.